|
|
BUDAPEST FŐVÁROS XIX. kerület - Kispest Önkormányzata |
2011. november 6., vasárnap 06:48 |
Apró kincsek Erdély legmélyéről |
|
A
magyar kormány Határtalanul! pályázatán nyert iskolánk erdélyi utat, a
7. évfolyam számára. Ártándon léptük át a határt, és két irodalmi helyet
látogattunk meg: Érsemjént és Érmindszentet. Itt csatlakozott hozzánk
idegenvezetőnk, aki Kolozsvárt mutatta be ezután, és végig
velünk-mellettünk maradt. Késő este érkeztünk szálláshelyünkre,
Vármezőre.
A második napot Ákosfalván töltöttük, a helyi általános iskolában. A
diákok együtt töltötték a délelőttöt, rendhagyó történelemórára
invitáltak bennünket, közös sportprogramon vehettünk részt. Nehezen
váltak el egymástól az erdélyi és a magyar diákok, a meleg
vendégszeretet fogva tartott mindenkit. Fehéregyházán és Segesváron is
feladatokat oldottak meg a hetedikesek, az útinaplókat folyamatosan
vezették.
A harmadik napon Kőrispatakra látogattunk, Farkaslakán megemlékeztünk
Tamási Áronról, Korondon fazekas-bemutatóra várták a kispesti csapatot,
majd Szováta következett. A Medve-tó sokak számára a legnagyobb élményt
jelentette. Az utolsó nap is gazdag programot kínált: Mikháza,
Csíkfalva, Marosvásárhely és Nagyvárad. Este gördült be az iskola elé
buszunk.
Más szemléletű és érzelmű diákok tértek haza a 2000 km-es út után:
ízelítőt kaptak a határon túli magyarok történelméről, mindennapjairól.
Az értékelőórán a power point bemutatók is bizonyították: sokat
tanultak a gyerekek az út során. Gondoltunk az ittmaradókra is:
ákosfalvi illatos kenyeret és zsenge kibédi hagymát hoztunk el Erdély
legmélyéről, a Nyárád mentéről. A négynapos felfedező túra résztvevő
diákjai 10 000 Ft önrésszel vehettek részt a Nyárád menti kiránduláson,
október 21-24-én. A többit a pályázati összeg biztosította.
Röhrig Éva, a Bolyai János Általános Iskola igazgatója
|
1 csatolt kép
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|