|
|
BUDAPEST FŐVÁROS III. kerület - Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata |
2012. március 21., szerda 09:23 |
Nem lehetőség, hanem kényszer a parkolási díj |
|
Évről évre növekszik Óbuda forgalmi terhe, köszönhetően a fővárosi
döntéseknek, illetve a környező kerületekben már korábban bevezetett
parkolási díjaknak. Míg korábban a fő problémát az átmenő forgalom
okozta, ma már a parkolási helyzet vált tarthatatlanná. A számtalan
lakossági kérelmet is figyelembe véve, amelyek a parkolási díj
bevezetését indítványozták,az önkormányzat a bevezetés mellett foglalt
állást.
Az önkormányzat évekig ellenezte a díj bevezetését, jóllehet
Budapest Főváros Közgyűlésének 24/2009. (V. 11.) önkormányzati rendelete
már lehetővé tette ennek alkalmazását. Mindaddig azonban, míg a
kerületben élők kulturált parkolása nem volt veszélyben, és az ígért
közlekedés fejlesztés reménye élt, az önkormányzat nem akart plusz
terhet róni a lakosságra. Sajnos azonban sem P+R parkolók nem épültek -
kiépítése egyébként fővárosi feladat-, sem pedig fejlesztés nem történt
a tömegközlekedést illetően. Így alakult ki az a helyzet, hogy a Lajos
utca - Tímár utca tágabb környezetét, valamint a Vörösvári úti
szakrendelő előtti közterületet is P+R parkolóként használják az
agglomerációból érkezők. további terhet ró a kerületre az a fővárosi
vállalás, hogy bevezeti a dugódíjat, mivel csak ezzel a feltétellel
kaphatott EU- támogatást a 4-es metró megépítéséhez. Márpedig, ha
például a Hungária körgyűrűn belül dugódíjat kell fizetni az autósoknak,
feltehetően növekszik azoknak a száma, akik belső Óbudán teszik le
járműveiket.Tovább rontja a helyzetet Óbudán, hogy a környező
kerületekben már szinte csak fizető parkolók üzemelnek, így a
legközelebbi ingyenes lehetőség szintén a kerület.Ezen indokok alapján
tervezi tehát az önkormányzat a fizető parkolás bevezetését a Szépvölgyi
úttól egészen a Bogdáni útig bezárólag. Az elhatározás azért is
született meg lassan, mert a bevezetéshez szükséges beruházás
(parkolóórák, parkolóhely felfestések, szegélykorrekciók), valamint az
első év működési költségei elérik a 800 millió forintot. A parkolóórák
üzemeltetését saját hatáskörben oldja meg az önkormányzat, tehát nem
külsős céget bíz meg a rendszer működtetésével. Így a bevétel is a
kerület fejlődését szolgálja majd.
A rendeletet a képviselőtestület két fordulóban fogja tárgyalni és
figyelembe veszi a lakossági észrevételeket, javasolt megoldásokat.
A testület a parkolas@obuda.hu e-mail címre várja a kerületiek véleményét, javaslatait.
Parkolási díj bevezetéséről egyébként eddig 12 fővárosi kerület döntött.
Természetesen a bevételek megtartása érdekében valamennyi saját maga
fogja működtetni a rendszert. A kerületek az elképzelések szerint
összehangolt ügyfélszolgálati rendszert hoznak létre, így egységben
működik majd a fizető parkolás. Ennek az a lényege, hogy a kerületek
elszámolnak egymással, így például a büntetést akár egy másik kerületben
is be lehet fizetni, nemcsak abban, amelyben keletkezett. Ez még az
autósoknak is könnyebbséget jelent. De természetesen a mobilfizetés is
választható, amely a legkedvezőbb megoldás a parkolási díjak
kiegyenlítésére.
A fizető parkolás bevezetésekor természetesen a kerület lakosait
megilleti minden olyan kedvezmény, amely a többi kerületben is elérhető,
és nem ütközik a fővárosi önkormányzat vonatkozó rendeletének
szabályaiba. A tervezett intézkedéssel az önkormányzat célja elsősorban a
helyiek védelmében a parkolás szabályozása.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|