Önkormányzati sajtószolgálat
MTI - hírügynökség
2024. április 19. péntek
Hírek témák szerint

MISKOLC MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2013. május 31., péntek 11:29

Meghívó-Szeretettel meghívjuk Önöket a „Vasúti kerékpár gyártó és javító automata gépsor kifejlesztése a TS Hungaria Kft.” pályázatának zárórendezvényére
Az eseményen részt vesz Dr. Kriza Ákos, Miskolc Megyei Jogú        Város polgármestere.
       
       Helyszín: TS Hungaria Kft.- 3527 Miskolc, Kandó Kálmán        tér 1.
       Időpont: 2013. június 12. (szerda), 10 óra
       
       Háttér:
       A társaság története 1859-re vezethető vissza, amikor a        telephelyen a Miskolci Vasúti Főműhely – hazánkban harmadikként        – megalakult. A főműhely Miskolc legrégibb, ma is ugyanazon a        telephelyen működő ipari üzeme, amely gőzmozdonyok, vasúti        kocsik, egyéb vasúti járművek javítását végezte. A cég neve        2010. szeptember 1-től TS Hungaria Kft.
       
       A cég eszközrendszere elsősorban a két- és többtengelyes vasúti        teherkocsik javítására alkalmas. Tevékenységi köre 1997-től új        vagonok tervezésével, gyártásával egészült ki (eltolható        oldalfalú kocsi, illetve saját tervezésű konténerszállító és        rönkszállító kocsi, valamint legújabb termékünk a magas        oldalfalú, nyitott teherkocsi).
       Az üzem a különféle vasúti teherkocsik gyártása és javítása        mellett a vasúti fődarabok (kerékpár, ütköző- és vonókészülékek,        fékrudazat állító berendezés stb.) karbantartását is végzi.        Piaci pozíciója a kerékpárok karbantartása területén kiemelkedő,        Magyarországon 80%-os, míg európai vonatkozásban sem        elhanyagolható.
       
       Projekt neve: Vasúti kerékpár gyártó és javító automata        gépsor kifejlesztése a TS Hungaria Kft.-nél
       
       A projekt tárgya a vasúti kerékpárgyártás, vizsgálat és javítás        üzletágat érinti. A cél egy új csúcstechnológiai szintre emelt        automata vasúti kerékpár gyártó és javító gépsor kifejlesztése        volt, mely egy műhelybe integrálódik a korábbi, nyolc helyszínen        történő javítási gyakorlattal ellentétben. A rendszer teljesen        automatizált, melyet egy speciálisan kifejlesztett IT- rendszer        működtet. Ennek lényege, hogy javítás folyamán a vonalkódos        rendszernek köszönhetően a kerékpárok nyomon követhetőek        lesznek, továbbá a szükséges javítási szintek (IS1, IS2, IS3)        meghatározása után a megfelelő megmunkáló, illetve vizsgáló        állomásokra kerülnek a kerékpárok egy továbbító rendszer        segítségével. A gépek elvégzik a szükséges megmunkálási        feladatot, melyet a szoftver folyamatosan rögzít és dokumentál.        
       
       A rendszer újdonságai:
       A vasúti kerékpár vizsgálatára, gyártására és javítására egy        egyedi, egységes és komplex rendszer kifejlesztése. A rendszer        elemei a jelenlegi csúcstechnológiát képviselik.
       A megmunkálási feladatok elvégzéséhez egyedi és speciális        célgépek kerültek kifejlesztésre. Ezek:
       a) Profileszterga gép, mely az 1200 kg-os vasúti kerékpárokat        begördítésük után automatikusan felfogatja, előzetes mérést        végez rajta, majd elvégzi a szükséges megmunkáló műveleteket.        Ezek után végleges mérés történik, végül a művelet elvégzését        követően a másik oldalra kiadja a megmunkált kerékpárt. További        előnye a gépnek, hogy hátoldalról is képes kerékpárok        fogadásra. 
       b) Ágytok és csapágymosó berendezés, mely automatizált        szalagrendszerbe illeszthető. Működése során a leszerelt        ágytokok és csapágyak szalagon bekerülnek a mosóba, onnan        tisztán és korrózióvédelemmel ellátva továbbítja a görgősor az        összeszerelő munkaállomásra.
       A teljes vizsgálati, javítási és gyártási folyamat központi        vezérléssel automatizált. A folyamat mindegyik eleme        megbízhatóan dokumentált lesz. A folyamatrendszert a jelenleg        működő SAP rendszerrel kötik össze, mely által egy komplex        termelési és
       vállalatirányítási rendszer jön létre.
       A technológiai folyamat szerves részeként további új gyártású,        csúcstechnológiával ellátott berendezések kerültek telepítésre,        mint például 1 db CNC vezérlésű karusszel eszterga, 2 db CNC        vezérlésű eszterga, 1-1 db kerékpár felsajtoló, ill. lesajtoló        célgép, egy automata szemcseszóró berendezés, valamint a        kapcsolódó kiszolgáló berendezések.
       
       A projekt a GOP-1.3.1-11/A-2011-0143 kiírás keretében 373 887        654 Ft támogatást nyert. A projekt az Európai Unió        támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap        társfinanszírozásával valósult meg.
       
       Közreműködő szervezet: MAG Zrt.
       
Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


Önkormányzati érdekszövetségek hírei
Magyar Polgármesterek XII. Világtalálkozója
2018. június 28., csütörtök 12:56
A Magyar Önkormányzatok Szövetsége    2018. június 29-30-án  Gödöllőn rendezi meg a
 Magya...
TÖOSZ állásfoglalás a 2018. évi központi költségvetésről
2017. május 26., péntek 09:27
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) kibővített Elnöksége 2017. május 23-ai ül...
Országos önkormányzati szövetségek szolidaritási nyilatkozata
2016. június 8., szerda 19:13
Az Önkormányzatok Nemzeti Együttműködési Tanácsa (ÖNET) önkormányzati oldalát képviselő Elnökök T...
Belügyminisztérium hírei
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
A megszűnt Önkormányzati Minisztérium archív hírei
Az önkormányzati rendszer átalakításáról, az önkormányzatokat ...
2010. június 28., hétfő 17:02
Az új kormány önkormányzatokat érintő elképzeléseiről esett szó az ETK Önkormányzati Klub legutób...
Kormányzati segítség a zempléni településeknek
2010. május 13., csütörtök 11:29
Dr. Pataki István, az Önkormányzati Minisztérium szakállamtitkára és dr. Hoffmann Imre, az Ország...
RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.