|
|
BUDAPEST FŐVÁROS XIII. kerület Önkormányzata |
2014. október 9., csütörtök 09:03 |
Jól vizsgázott az önkormányzat |
|
Monitoringozott beruházás
A
Transparency International Magyarország lezáró jelentést készített a Budapest
Főváros XIII. kerületi Önkormányzat beruházásában épült Boribon bölcsőde teljes belső felújításának közbeszerzéséről és
annak kivitelezéséről. A XIII. Kerületi Önkormányzat Magyarországon az első, és
eddig az egyetlen önkormányzat, amely önként vetette alá magát e nemzetközileg
elismert, az OECD által is ajánlott független ellenőrzési folyamatnak. A Transparency
International Magyarország és Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat
között 2013. február 20-án aláírt un. integritási szerződés alapján – melyhez
utólag az ajánlattevők is csatlakoztak – a jogszerűség, az átláthatóság a
tisztességes verseny biztosítása mellett neves független szakértőkkel az
eljárás jogi és szakmai szabályosságát is ellenőrizték.
A
jelentés összegző megállapítása szerint
„A monitorozás alapján a közbeszerzési eljárás és a beruházás során a korrupció gyanúja nem
merült fel, az eljárás és a kivitelezés az integritási megállapodás
rendelkezéseit betartva, jogszerűen lett lefolytatva.” További
tapasztalat, hogy a
monitorozás nyomán az eljárás és a kivitelezés átláthatóbb lett, illetve az önkormányzat
a monitorozásnak köszönhetően kisebb összeget fordított a beruházásra, mint
amennyit a monitorozás nélkül valószínűleg fordított volna.
A Transparency International szerint az eljárás
előkészítése, lefolytatása és a szerződés teljesítése fázisaiban a jelentések
által is megfogalmazott - kérdések kezelésében az önkormányzat együttműködő
volt, - a jó gyakorlatok kialakítása érdekében lépéseket tett. A monitoring
eljárása során szerzett gyakorlati tapasztalatokat az önkormányzat a jövőben is
hasznosítani kívánja a közbeszerzései során. Ennek egyik eszközeként az
Önkormányzat a Transparency szakértői együttműködése mellett az általuk
alkalmazott monitoring eljárás modern ellenőrzési rendszerét új Közbeszerzési
Szabályzatában és más kötelező szabályzataiban is intézményesítette.
Az önkormányzat másfél évig működött együtt a monitorral,
közösen erősítve meg néhány jó gyakorlatot több területen is: verseny széles
körű biztosítása az eljárásban, esélyegyenlőség érvényesítése, az összes
résztvevő egyidejű tájékoztatása, ajánlatok értékelése során a Közbeszerzési Törvény
szabályainak maradéktalan érvényesítése.
A közbeszerzések során tipikusan felmerülő kérdések – így
különösen az eljárás megfelelő előkészítése, a kiegészítő tájékoztatás kapcsán
az ajánlattételi határidő meghosszabbítása, az ajánlati felhívás módosítása, a
szerződés módosítása, a szerződés teljesítése során a pótmunka és a
többletmunka elhatárolása, valamint az alvállalkozók bevonása és ellenőrzése
terén a felek együttműködésével eredményesen feltárásra és azonosításra
kerültek. Az, hogy az önkormányzat a monitoring tevékenység
ellátására egy független civil szervezetet bízott meg, követendő példaként szolgálhat minden közpénzből gazdálkodó
intézmény számára.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|