|
|
BUDAPEST FŐVÁROS XVIII. kerület - Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzata |
2015. október 2., péntek 15:57 |
A XVIII. kerületi önkormányzat szívügye a térség gazdasági élénkítése |
|
Budapest Főváros
XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzata, Budapest Főváros
Önkormányzata, Pest Megye Közgyűlése, a Budapest Airport, a HungaroControl
Zrt., valamint a környékbeli önkormányzatok példaértékű összefogással kívánják
felgyorsítani a budapesti repülőtér térségének gazdasági és infrastrukturális
fejlődését, amelynek érdekében külön társulást hoznak létre.
Az "Airport-Metropolisz-Régió"
címmel október 2-án az Újvárosháza Dísztermében megrendezett klaszter
konferencia, amelyen az együttműködésben szereplő valamennyi érdekelt fél felső
vezetői szinten képviseltette magát, nem csupán az első lépést jelentette a
klaszter megalakulása irányában, hanem egyben a térség konkrét fejlesztési
elképzeléseknek az összehangolásáról, a nehézségek elleni közös fellépésről is
szólt.
A konferencián szóba került a fővárosi fejlesztések között
szereplő repülőtéri gyorsforgalmi út rekonstrukciója, valamint a nemrégiben
bejelentett, évek óta napirenden lévő reptéri vasúti kapcsolat megteremtésének
megvalósításáról szóló kormányzati szándék, amely új lendületet ad a térség
fejlődésének. A repülőtér gyorsabb és biztonságosabb elérhetősége ugyanis
egyrészt a légi utasforgalom és légi áruszállítás növekedését, másrészt a
térségben dolgozók munkahelyi elérhetőségét is javítja, vagyis az
infrastruktúrafejlesztés önmagában elősegítheti az újabb gazdasági szereplők
térségbe települését, illetve a már itt lévő szereplők konjunktúráját.
"Magyarország
alapvető érdeke, hogy megbízható és színvonalas légi közlekedési
szolgáltatásokkal álljon az utasok rendelkezésére, a kötöttpályás közlekedési
fejlesztések ösztönzése mellett a kormány ezzel tovább erősítheti hazánk
regionális szerepét Európában." – nyilatkozta Dr.
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára.
A 2-es terminálhoz vezető kötöttpályás tömegközlekedési
összeköttetés kialakításának tervéről, a megvalósulás menetrendjéről Vitézy Dávid számolt be a konferencián.
Mint mondta: „A kilencvenes évektől sokan
a Heathrow Express és más hasonló járatok mintájára dedikált reptéri vasutat
szerettek volna, de mára kiderült: ez az elképzelés nem életképes. Ehelyett a
Kormány a reptér mellett húzódó szegedi-debreceni vasúti fővonal vonatait
szeretné a reptérhez terelni, így nem csak a belvárosi pályaudvarok, de teljes
Kelet-Magyarország felé is megnyílna az átszállásmentes reptéri kapcsolat. Bár
évtizedek óta beszél a szakma és a politika a reptéri vasútról, de most először
van meg rá a forrás is. A reptér vasúttal való összekötése halaszthatatlan,
ugyanis a budapesti reptér forgalma dinamikusan nő és egyre égetőbb a megfelelő
tömegközlekedési kapcsolat hiánya. A vasút erre jelent megoldást és nem csak a
mindennapi turisztikai és gazdasági növekedést segítheti, hanem az ország és a
főváros alkalmasságát nagy kiállítások, sportesemények, pl. egy Olimpia
megrendezésére. A Kormány döntése nyomán most szerepel a 2020-ig tartó uniós
projektek listájában a reptér vasúti összeköttetése is.”
Szabó István, a Pest Megyei
Önkormányzati Hivatal elnöke beszédében rámutatott: „A régió egyedi adottságokkal
rendelkezik. Ezek az adottságok – a közlekedés, a magasan képzett munkaerő és
az innováció sűrűsége – olyan lehetőségeket nyújtanak a számunkra, amivel
kötelességünk élni. A reptér és a kapcsolódó fejlesztések közel félmillió
ember, és akár 200 ezer munkavállaló életét, jövőjét, munkahelyét, vállalkozási
lehetőségeit határozzák meg.
Ez sokkal több,
mint logisztika – ez egyedi, magasa képzett hozzáadott értéket jelenthet a
fejlett feldolgozóipar, az új generációs vállalkozások, az intelligens
városfejlesztés és a közlekedési technológiák területein.
Minőséget,
hatékonyságot és egy emberibb, fenntartható fejlődést. Ez a mi felelősségünk és
a közös feladatunk az itt működő vállalatokkal és itt élő emberekkel."
A fejlesztési akadályok elhárítása közös ügy, melyet a
Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Térség- és Gazdaságfejlesztési
Klaszternek hatékonyan kell koordinálnia a politikai döntéshozatal
mechanizmusaiban, az érdekérvényesítés különböző fórumain, és a forrásszerzés
különféle csatornáin.
A klaszter megalapítását kezdeményező
Pestszentlőrinc-Pestszentimre önkormányzatának polgármestere, Ughy Attila szerint: „az érintett önkormányzatoknak össze kell
fésülniük a különféle fejlesztési elképzeléseket, és el kell érniük, hogy ezek
az elképzelések az arra legalkalmasabb helyszínen valósuljanak meg, függetlenül
attól, hogy az melyik önkormányzat területéhez tartozik."
A résztvevők valamennyien jelezték az eddig elmaradt
infrastrukturális fejlesztések megvalósításának szükségességét, illetve
elkötelezettek a repülőtéren kialakult versenyhelyzet fokozása iránt, hogy
ezáltal tovább emelkedjen a szolgáltatások színvonala.
„Nagy öröm számunkra, hogy a
térség politikai vezetőivel végzett közös munka eredményeként új lendületet
kaphat a repülőtéri régió fejlődése, amely a Budapest Airport, a szomszédos
települések, a főváros, valamint az egész nemzetgazdaság kiemelt közös érdeke.
A magunk részéről ezentúl is mindent megteszünk azért, hogy a budapesti
repülőtér továbbra is a közép-kelet európai régió leggyorsabban növekvő utazási
célpontja legyen, illetve hogy az üzleti- és szabadidős utasok, valamint a
nemzetközi befektetők és az üzleti partnerek egyaránt vonzó helyszínként
tekintsenek Budapestre és Magyarországra. Ennek érdekében évente több mint
tizenöt millió eurót fordít majd fejlesztésekre a Budapest Airport, amelynek
utasforgalma forgalma idén várhatóan meghaladja a 10 millió főt."
mondta Szarvas
Gábor, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport
Zrt. közösségi kapcsolatokért felelős igazgatója.
|
|
2 csatolt dokumentum
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|