Önkormányzati sajtószolgálat
MTI - hírügynökség
2020. április 2. csütörtök
Hírek témák szerint

BORDÁNY NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
2020. március 25., szerda 14:52

A legtöbben telefonon intéznek most ügyet Bordányban
A Bordányi Polgármesteri Hivatalban a koronavírus járvány miatt, a térség összes hivatalához hasonlóan az ügyfélfogadási rend teljesen megváltozott. Az ügyfelek telefonon, interneten keresztül tudnak közvetlenül ügyet intézni, de természetesen a személyes ügyintézésre is lehetőség van, azonban csak előre egyeztetett időpontban.
Az elektronikus felületeken továbbra is zavartalanul folyik az ügyintézés, nem tapasztalható nagyobb kiugrás az így intézett ügyek számában sem. Mind a vállalkozók, mind a magánszemélyek rutinszerűen használják a megszokott csatornákat.
A kormány által kihirdetett vészhelyzet idején az tapasztalható, hogy a legtöbben telefonon intéznek ügyet, és csak akkor kerül sor személyes ügyintézésre, ha más módon nem lehet azt megoldani. Az esetek túlnyomó részében azonban sikerül olyan megoldást találni, ami miatt az ügyfélnek nem kell bemennie a hivatalba, így a személyes ügyintézések száma napi 5-10 között mozog.
Azt gondolnánk, hogy a legtöbb személyes jelenlétet igénylő ügy elsősorban szociális jellegű. Annál is inkább, mert a nehéz helyzetben élők túlnyomó része nem tud elektronikusan beadni szociális kérelmet. A hivatalban meghonosított gyakorlat azonban szerencsére a találkozásmentes ügyintézésnek kedvez: a telefonon jelzett problémáról egy hivatalos feljegyzés készül, amely nyomán szinte azonnal megtörténik a kérelem elbírálása is. A szociális támogatások döntő többségben utalvány formájában, és postán érkeznek meg a rászorultak részére. Pénzügyi segítség megítélésénél a hivatal az átutalást részesíti előnyben. Aki nem rendelkezik bankszámlával, továbbra is igénybe veheti a pénztárat, ilyenkor is egyeztetett időpontban zajlik az ügyfélkiszolgálás. 
Személyes kontaktust leginkább az anyakönyvi ügyek igényelnek. Ez esetben is jól működik az egyeztetett időpontra való érkezés. A szakügyintéző kolléga a telefonos vagy e-mailes előzetes egyeztetésnek köszönhetően az ügyfél megérkezéséig már elő tudja készíteni az ügyet, így az ügyfél beérkezésekor már sorban állás nélkül gyorsan tud lezajlani a folyamat. Alapelvárás, hogy minden személyes találkozó esetén a hivatal munkatársai a kiadott protokoll szerint járjanak el, minimalizálva a vírus terjedésnek lehetőségét.
A hivatal ügyfélfogadási rendjének átalakítása nem jelenti azt, hogy megállt volna a belső, úgynevezett háttérmunka: az ott dolgozók ugyanúgy végzik napi feladataikat, mint korábban. Van lehetőségük arra is, hogy a munka nagy részét távmunkában végezzék. A technikai fejlesztésnek köszönhetően otthonról közvetlen hozzáféréssel rendelkeznek a hivatali szerverhez, ennek köszönhetően a különböző adatbázisokhoz. A hivatalban használt kormányzati rendszeren keresztül pedig akár digitális aláírás használatával  valósulhat meg az ügymenet.
Az adatszolgáltatási határidőket viszont nehéz sok esetben tartani, annak ellenére, hogy a hivatal munkatársai mindent megtesznek ennek érdekében Több időbe telik egy-egy szükséges dokumentum, vagy adat beszerzése, mivel a társhatóságok nagy része is átállt az úgynevezett “home office” rendszerre, amely nem minden esetben működik még zökkenőmentesen. Ugyancsak nehézkesebb egy-egy árajánlat, vagy szakmai anyag beszerzése is, hiszen sok cégnél szabadságolásokat vezettek be. Az adatszolgáltatások száma sem csökkent, az önkormányzati intézményeknek egyenlőre nincs könnyítés e téren, pedig az állami intézmények esetében már figyelembe veszik a vészhelyzet miatti feladattorlódást.
A fentiekből is látszik, és mégegyszer fontos kiemelni, hogy a Bordányi Polgármesteri Hivatal nem zárt be, azaz ugyanúgy folynak a napi ügyek, mint korábban. Éppen az ügyfelek érdekében került sor az ügyfélfogadási rend átalakítására, a telefonos, az elektronikus  ügyintézés előtérbe helyezésére, amellyel az esetleges sorban állást, az ügyfelek személyes találkozásainak számát, ez által a vírus terjedését próbálják a minimumra csökkenteni.
Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


Önkormányzati érdekszövetségek hírei
Magyar Polgármesterek XII. Világtalálkozója
2018. június 28., csütörtök 12:56
A Magyar Önkormányzatok Szövetsége    2018. június 29-30-án  Gödöllőn rendezi meg a
 Magya...
TÖOSZ állásfoglalás a 2018. évi központi költségvetésről
2017. május 26., péntek 09:27
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) kibővített Elnöksége 2017. május 23-ai ül...
Országos önkormányzati szövetségek szolidaritási nyilatkozata
2016. június 8., szerda 19:13
Az Önkormányzatok Nemzeti Együttműködési Tanácsa (ÖNET) önkormányzati oldalát képviselő Elnökök T...
Belügyminisztérium hírei
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
A megszűnt Önkormányzati Minisztérium archív hírei
Az önkormányzati rendszer átalakításáról, az önkormányzatokat ...
2010. június 28., hétfő 17:02
Az új kormány önkormányzatokat érintő elképzeléseiről esett szó az ETK Önkormányzati Klub legutób...
Kormányzati segítség a zempléni településeknek
2010. május 13., csütörtök 11:29
Dr. Pataki István, az Önkormányzati Minisztérium szakállamtitkára és dr. Hoffmann Imre, az Ország...
RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.