|
|
FONYÓD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA |
2022. augusztus 1., hétfő 16:17 |
MEGKEZDŐDIK A CSISZTAI KERÉKPÁRÚT ÉSZAKI SZAKASZÁNAK FEJLESZTÉSE |
|
FONYÓD
- BUZSÁK-CSISZTAPUSZTA (CSISZTAFÜRDŐ) KERÉKPÁRÚT FEJLESZTÉS A
TOP-3.1.1-16-SO1-2017-00002 PÁLYÁZAT ALAPJÁN - KÜLTERÜLETI (ÉSZAKI SZAKASZ)
KERÉKPÁROZHATÓ KÖZÚT FELÚJÍTÁS ÉS ÉPÍTÉS MUNKÁLATAI KEZDŐDNEK MEG.
A projekt célja egy települési és településközi kerékpáros hálózat
kialakítása Fonyód – Buzsák-Csisztapuszta (Csisztafürdő) között. A létesítmény
célja elsősorban a foglalkoztatási célú mobilitás elősegítése városon belül és
települések között egyaránt. Fonyód jelentős mértékű foglalkoztatási kapacitást
biztosít a térségben, továbbá Buzsák-Csisztapuszta (Csisztafürdő), szintén
foglalkoztatást biztosító fogadóterülete kerül most közvetlenül
összekapcsolásra, a munkaerő áramlása a települések között kétirányú. A
létesítmény Fonyódon belül csatlakozik a Balatoni Bringakörúthoz, így a körút
mentén található településekhez is közvetlen összeköttetést jelent, emiatt a
nyári turisztikai szezonban várhatóan jelentős mértékű kerékpáros turisztikai
igényeket is kielégít, valamint szezonhosszabbító hatása is lényeges. Az északi
szakaszon megvalósuló beruházás nettó 125 698 653,- Ft + ÁFA, amelyet
kivitelezőként a Swietelsky Magyarország Kft. bonyolít le.
Fonyód város fenntartható
települési közlekedésfejlesztése program 2016-ban indult a TOP-3.1.1-16
kormányzati támogatási felhívás alapján. Fonyód Város Önkormányzata és a DDRFÜ
megbízásából készültek azon pályázati tervek, amely a Fonyód és Buzsák-
Csisztapuszta településeket összekötő kerékpárútról és Fonyód településen
további kerékpárutak fejlesztéséről szóltak. 2019. évben részletes kerékpárút
engedélyezési terveket készültek, részben módosított nyomvonalon, amelyben
figyelembe vették az ingatlanhasználatokat, az altalajviszonyokat és a
természeti értékeket.
Az M7 feletti felüljárótól
északra a meglévő út felhasználásával, és az M7 feletti felüljárótól délre
pedig részben a meglévő burkolatlan út fejlesztését, részben attól nyugatra
történő nyomvonal kiépítést tűztek ki célul. A meglévő út javításával, a
burkolatlan útszakasz fejlesztésével és új útszakasz építésével kerül
kialakításra a kerékpáros közlekedési infrastruktúra. Az M7-es autópálya
feletti felüljárótól Fonyódig terjedő szakaszt „északi szakasz”-nak nevezzük. A
fejlesztéshez kapcsolódó Fonyód „belterületi” (Turul utca - Fő utca - Kupavezér
utca kereszteződésénél kezdődő) szakasz fejlesztések engedélyezési tervei
szintén külön tervdokumentációban készültek el.
Az M7 autópálya feletti
felüljáró és rávezető útszakaszok: kettő forgalmi sávos aszfaltburkolatú
útpályával, vezetőkorláttal, hídkorláttal. A nyomvonal egy ívet tartalmaz. Itt
nem lesz nyomvonal módosítás, útépítés nem készül.
„A Csisztai kerékpárút
megépülése Buzsáknak és Fonyódnak egyaránt fontos.” - szögezte le Hidvégi
József Fonyód polgármestere.
„A két település lakóinak több
mint harminc éves álma, hogy megépüljön a minket összekötő, mintegy öt
kilométeres útszakasz. Az autópálya megépülésekor volt erre a legnagyobb
lehetőség, hiszen akkor egy kilométeres szakasz megépült, amit folytatni
kellett volna 2-2 kilométerrel mindkét irányba. Ez akkor sajnos nem történt
meg. Útfelújítási pályázatok nem álltak az önkormányzatok rendelkezésére, míg
2016-ban kerékpárút építésére nyílt lehetőség pályázni. Ez az út ez egyben gát
is, amely a vízegyensúly megtartását biztosítja a keleti és a nyugati medence
között. Eredetileg ennek nyugati oldalán, de külön nyomvonalon terveztük a
kerékpárút megépítését, ez azonban a környezetvédelmi hatóság miatt nem
valósulhatott meg, csak a jelenlegi nyomvonalon. A kivitelezést szakaszoltuk,
most az autópályától északra lévő szakasz megépítése kezdődik meg. A másik két
szakasz közbeszerzési eljárása is zajlik már. A mai napon átadásra került a
munkaterület, a tervek szerint ez a szakasz az év végéig készül el.”
A tervezett útfelújítás
jellemzően burkolat-felújítás 4,0 méter aszfalt burkolat-szélességgel, és
padka-magasítás a burkolatszinthez. Az út nyomvonala mentén a felépítéshez a
töltést meg kell erősíteni, mely során a csapadékvíz elvezetéséről is
gondoskodnak a szakemberek.
A meglévő, kiterjedt foltokban
tönkrement útfelületek felújítását és megerősítését tervezik.
Burkolat bontással és teljes pályaszerkezet
építéssel járó útfelújításra 525 méteres szakaszon és egy másik, 450 méteres
szakaszon kerül sor, amelyek megmagasítandó szakaszok is.
A tervezett utat a mezőgazdasági
utak tervezése szabvány szerint az ún. 10 tonnás egységtengely 50.000 darab
áthaladására tervezték, ami az „A5” osztályú, legmagasabb mezőgazdasági út
kategória. A 10 tonnás tengelyterhelés a legtöbb hazai jármű tengelyterhelését
magába foglalja, és a 40 tonna össztömegű járművek tengelyterhelése ennek
megfelel.
Vajda Kálmán, a SWIETELSKY
Magyarország Kft. területi főmérnöke az alábbiakról tájékoztatta a
sajtótájékoztató résztvevőit.
„Az előző években több sikeres
kerékpárút fejlesztését hajtottuk végre, nagy örömünkre szolgál, hogy a Fonyód
- Csisztafürdő közti kerékpárút első szakaszát is mi építhetjük meg. Minden
projektünkben fontos szempont a környezetvédelem. Itt egy rossz állapotú út
kerül felújításra, ahol fel fogunk használni minden bontásból keletkező
anyagot, ezzel is csökkentve az ökológiai lábnyomunkat. A projekt megvalósítása
során közel három kilométeres szakasz kerül felújításra. Körülbelül 2000 tonna
aszfalt kerül beépítésre, közel 1 kilométeres szakaszon kerül a nyomvonal
magasításra, ez a mostani burkolatszinthez képest 50 centiméteres emelést
jelent. A kivitelezés teljes útzár mellett zajlik majd, kérjük a lakosság
megértését és szíves türelmét. A munkálatok várhatóan szeptember elsején
kezdődnek meg és december végéig tart a kivitelezés a munkaterületen.”
A kivitelező cég tájékoztatása
szerint forgalmi szempontból a Csisztai út lezárására a munkálatok ideje alatt,
szeptember elejétől december végéig kell számítani.
|
|
1 csatolt dokumentum
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|