BUDAPEST FŐVÁROS XXI. Kerület - Csepel Önkormányzata
2009. augusztus 31., hétfő 10:05

Négy hét csepeli tapasztalat a krízissegélyről - Négyszáz nyomtatványt vittek el, és 32 kérelmet regisztráltak
Augusztus 3. óta lehet krízissegélyt igényelni a rászorulóknak Csepelen is. A kérelmeket a Szent Imre tér 3. szám alatti ügyfélszolgálaton veszik át a Polgármesteri Hivatal Szociális és Egészségügyi Ágazatának munkatársi, akik folyamatosan és részletesen tájékoztatják a hozzájuk fordulókat. Mint megtudtuk, négy hét alatt mintegy 400 nyomtatványt vittek el az ügyfelek, de egyelőre ennek csak a töredéke, kevesebb mint egy tizede érkezett vissza. A támogatásra való jogosultság elbírálása az ágazat Gyámügyi Irodáján folyik a Szociális Iroda munkatársaival együttműködve. A tapasztalatok a következők:

Az igénylést fogadó és továbbító XXI. kerületi köztisztviselők tájékoztatása szerint augusztus 28-ig, vagyis négy hét alatt 32 krízistámogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelmet iktattak, és ebből 28-at bíráltak el. (Az elbírálás folyamatos.) Tizenhét kérelmezőnél megállapították az igényjogosultságot, tizenegy esetben kénytelenek voltak elutasítani a kérelmet. Információink szerint az elutasítások indoka a következő: öt kérelmező korábban még nem kért az önkormányzattól átmeneti segélyt, és ilyen irányú eljárás sem folyik ügyükben; négy kérelmező nyugdíjas; egy kérelmező esetében az idén megállapított átmeneti segély összege meghaladta a rendeletben meghatározott 15 ezer forintot; egy kérelmező esetében a család egy főre eső jövedelme meghaladta a jogszabályban meghatározott jövedelemhatárt, az 57815 forintot.


A Gyámügyi Iroda munkatársainak részletes tájékoztatása után a krízissegély feltételei iránt érdeklődők közül többen átmeneti segély iránti kérelmet nyújtottak be. A szakemberek szerint a krízistámogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelmek számának további növekedése várható.

Forrás: Önkormányzati sajtószolgálat

MTI nonprofit Zrt. 2009  © Minden jog fenntartva.