HEVES VÁRMEGYEI ÖNKORMÁNYZAT |
2017. február 24., péntek 13:18 |
Hipstereket csábítanának a Szépasszony-völgybe |
|
A Heves Megyei Értéktár
Bizottság a Heves megyei értékeket és a magyar kultúrát népszerűsítő vetélkedőt
szervezett felső tagozatos és középiskolás diákok számára Vigyázz, kvíz, Hungarikum! címmel. A megmérettetés döntője
február 23-án zajlott az elődöntőkből továbbjutó hat Heves megyei csapat
részvételével. A megyeházán tartott rendezvényen a csapatoknak elméleti ismereteikről
és kreatív marketingkoncepciójukról kellett meggyőzniük a zsűrit.
A
zsűriben foglalt helyet Csathóné Sebők Erika, a Heves Megyei Értéktár Bizottság
tagja, Klausmann Viktor médiaszakember, műsorvezető, valamint Varga Ottó, az
EVAT Zrt. kulturális, turisztikai és marketing divízióvezetője.
Szintén
a zsűri tagjaként, Szabó Róbert, a Heves Megyei Közgyűlés elnöke úgy
fogalmazott köszöntőjében: Heves megye kivételesen gazdag természeti
kincsekben, ami Magyarországon érték, az nálunk adottság. Büszkék vagyunk festői
szépségű tájainkra, városainkra, gyógyvizeinkre, megannyi természeti értékünkre,
s két borvidékünkre. A Heves Megyei Értéktár Bizottság eddig 36 értéket jegyez,
de sokat kell még dolgozni azon, hogy ez a szám sokszorosára növekedjen, s ezzel
megközelítse valódi értékeink mennyiségét. Hozzátette: az már az elődöntőkben
kiderült, hogy a ma versengő csapatok valóban jól ismerik megyei értékeinket,
és bízik abban, hogy az értékek népszerűsítésére kidolgozott ötleteik is
kellően kreatívak és megvalósíthatóak lesznek.
A
köszöntők után kezdetét vette a döntő, mely két részből állt. A négyfős csapatok
első feladatként egy 35 kérdésből álló kvízt töltöttek ki, majd bemutatták a
zsűrinek az általuk választott Heves megyei érték népszerűsítését célzó
marketingkoncepciót. A prezentációk interaktív módon zajlottak, hiszen a zsűri
nemcsak a csapatok előadását, felkészültségét, a terv kreativitását pontozta,
hanem kérdéseket is intézett a versenyzők felé, s szakmai véleményt fogalmazott
meg. A fiatalok kezdeti izgalmát hamar feloldotta a jó hangulatú diskurzus.
Az
egri Andrássy György Katolikus Közgazdasági Középiskola csapata a Szépasszony-völgy
népszerűsítését tűzte ki célul. Kampánytervükben a 20-40 éves hipstereket
jelölték meg célcsoportként, koncepciójukat látványos arculati elemekkel
illusztrált prezentációjukban részleteztek. Programelemeik közt szerepel egy
romborozó túra a romkocsma-túrák mintájára, egy street-food hétvége rendezése a
völgyben, valamint egy évente ismétlődő kisfesztivál-alkotótábor.
Az
Egri SZC Bornemissza Gergely Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
marketingkoncepciója a Hatvani Aranyfácán sűrített paradicsom népszerűsítésére épült.
Célközönségként a magyar háziasszonyokat, édesanyákat jelölték meg, kampányuk
céljául pedig a brandépítés fejlesztését.
Az
egri Kereskedelmi, Mezőgazdasági és Vendéglátóipari Szakközépiskola, Szakiskola
és Kollégium koncepciója az 1552 lépés a
bor és a gasztronómia jegyében címet kapta, melyben megyénk borainak,
valamint tradicionális ételeinek népszerűsítését tűzték zászlajukra egy
egynapos egri gasztrotúra keretében.
Az
egri Dobó István Gimnázium csapata Egri
bor, mindenkor! jeligével készítette el innovatív informatikai
megoldásokkal tarkított kampánytervét, melyben a megyeszékhelyre látogató
turisták számának növelését, az Egri Bikavér és Eger nevének összekapcsolását,
valamint Eger turisztikai értékeinek megismertetését jelölték meg fő célként.
A
füzesabonyi Remenyik Zsigmond Gimnázium és Szakgimnázium tanulói a Böjti ételek fesztiválja nevet viselő nemzeti
értékünk népszerűsítésére építették koncepciójukat, melyet többek között új
arculati elemekkel is gazdagítottak. Az andornaktályai rendezvény magába
foglalja az egyházi kultúrát, valamint a gasztronómiát is.
A
Hevesről érkező Hevesi József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Körzeti Tagiskola tanulói, marketingkoncepciójuk elkészítésekor a Tisza-tó
népszerűsítését célozták meg. A tó élővilágának bemutatásával kapcsolatos
rajzverseny hirdetése, valamint Tisza-tavi élmények néven egy Facebook-oldal
létrehozása is szerepelt a tervek között.
A
zsűri döntése alapján a versenyt az Andrássy György Katolikus Közgazdasági
Középiskola tanulói nyerték, akiknek marketingkoncepcióját 400 ezer Forint
értékben valósítja meg a Heves Megyei Értéktár Bizottság.
Második
helyezést ért el a Dobó István Gimnázium csapata, a harmadik helyen pedig a Hevesi
József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Körzeti Tagiskolája
végzett. A szervezők jóvoltából minden csapat értékes tárgynyereménnyel is gazdagodott.
2017. február 24. www.hevesmegye.hu Fotó: Lénárt Márton
|
|
1 csatolt dokumentum
|
|
|
|
|
Forrás: Önkormányzati sajtószolgálat
MTI nonprofit Zrt. 2009 © Minden jog fenntartva.
|
|