KAPOSVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2018. május 11., péntek 13:57

Új csapadékvízelvezető-csatorna épül a kaposvári vasútállomásnál
– Amikor a Németh István Programról döntöttek a kaposváriak, akkor azt mondtuk, hogy a 180 milliárdból minden egyes forintot úgy kell elköltenünk, hogy annak a hasznát érezhessék az itt élők. Nagy felhőszakadások alkalmával volt, amikor az aknafedeleket is megemelte a víz, de olyan is, hogy térdmagasságig felért a vízszint, mert nem volt, ami egyszerre ekkora csapadékot elszállított volna a vasútállomásról és környékéről. Ez a város legmélyebb pontja, a három eddigi áteresz kevésnek bizonyult az extrém esőzések alkalmával arra, hogy elszállítsa a hirtelen lezúduló vízmennyiséget. Ezért építünk egy negyedik csatornát is, hogy ne olyan gyakran, és enyhébb formában szembesüljünk a problémával – mondta el Szita Károly, Kaposvár polgármestere sajtótájékoztatón.


A hirtelen lezúduló, nagy mennyiségű csapadék számos alkalommal okozott elöntéseket és emiatt károkat Kaposvár városközponti részén, a vasútállomás környékén. Kaposvár MJV Önkormányzata ezért vágott bele a Budai Nagy Antal utca csapadékvíz-elvezető rendszerének tehermentesítésébe. A 206,09 millió forint 100%-ban vissza nem térítendő európai uniós támogatással megvalósuló fejlesztés része a több mint 180 milliárd forintos Németh István Programnak, amely az évszázad beruházási programja a somogyi megyeszékhelyen.

A leeső csapadékvizet jelenleg három, viszonylag nagy szelvényű zárt csatorna vezeti be a befogadó Kapos-folyóba. Ezek a vasúti pályákat keresztezve tartanak a folyó felé. Állapotuk és kapacitásuk a szakemberek szerint nem megfelelő a feladat ellátására, ezért a vasút alatti átvezetést nagyobb átmérőjű zárt levezetővel egészítik ki. A tervezett beavatkozásoknak köszönhetően a közlekedés kulturáltabb és biztonságosabb lesz a környéken, csökkennek a csapadékvíz-elvezetés rendezetlenségéből eredő károk, balesetek és veszélyeztetések. A csapadékvizek rendezett elvezetésével megszüntethető a talajvizek diffúz szennyezése, továbbá a magas talajvízállásból eredő, az épített környezetben okozott károk. A csatornaelemek átsajtolása a vasúti sínek alatt megkezdődött, több mint 70 méteren keresztül fúrják át a csövet a vasúti sínek alatt.

1 csatolt dokumentum Közlemény
Forrás: Önkormányzati sajtószolgálat

MTI nonprofit Zrt. 2009  © Minden jog fenntartva.