– Év végén a kormány olyan döntéseket hozott, amelyek érdemben
befolyásolják Csanádpalota, Pitvaros, Mezőhegyes és a térség életét –
mondta szerdán a pitvarosi körforgalomnál tartott sajtótájékoztatóján
Lázár János, a térség országgyűlési képviselője. Kiemelte, a térség
leghátrányosabb helyzetben lévő településcsoportja Csongrád–Csanád megye
északkeleti részén található, a Békés megyei határ mellett.
– Ezek a települések, benne Magyarcsanád, Kövegy, Apátfalva,
Királyhegyes, Ambrózfalva, Nagyér és Pitvaros, nincsenek könnyű
helyzetben. Az átlagnál kisebb a gazdasági növekedés. Korábban magas
volt a munkanélküliség.
Lázár János azt mondta, ebben a parlamenti ciklusban kiemelt
kötelességének tartja, hogy a választókerület ezen, Békés megyéhez közel
eső része érdemben fejlődjön.
– Mint ismeretes, Mezőhegyesen állami tulajdonosi joggyakorlóként
kezdtem dolgozni. Mezőhegyestől 17 kilométerre van az autópálya. A
Ménesbirtoknál előállított termények értékesítéséhez szükség van a
közlekedési infrastruktúra javítására.
A képviselő hangsúlyozta, régóta dolgozik Békés és Csongrád megye
fejlesztési lehetőségeinek összekapcsolásán. Ennek született meg néhány
eredménye az elmúlt év végén. Lázár János ezek közül kiemelte a 47-es
főút négysávosításának, valamint a magyarcsanádi híd építésének
előkészítését.
– A harmadik döntés, amely érinti a térséget, a Mezőhegyest az
autópályával összekötő, 17 kilométeres szakasz felújítása. Ez Mezőhegyes
és Pitvaros között 5, Pitvaros és az autópálya között pedig 12
kilométer. A polgármesterek kérésére azt is sikerült elérni, hogy
kerékpárút is épül ezen a szakaszon. A beruházás értéke mintegy 5
milliárd forint lesz. Várhatóan 2020-ban készül el.
Lázár János a sajtótájékoztatón a nagyéri út fejlesztéséről is beszélt.
Első lépésben Pitvaros és Ambrózfalva között újítják fel az utat,
mintegy 450 millió forint értékben. Majd, mint korábban erről lapunk is
beszámolt, a nagyéri szakasz következik, végül a Pitvaros és
Csanádalberti közötti 2 kilométer.
A képviselő beszámolt arról is, hogy december végén Szabadkán Pásztor
Istvánnal, a Vajdasági Magyar Szövetség elnökével találkozott.
Megállapodtak, hogy a kormányhoz közös javaslatot nyújtanak be a Déli
Vasút megépítéséről, ami Pécs, Baja, Szabadka, Szeged, Hódmezővásárhely,
Békéscsaba, Gyula és Nagyvárad vasúti összeköttetésének villamosítását,
korszerűsítését jelenti, 160 kilométer/órás sebességre alkalmas
pályával.
|