AJKA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2021. december 17., péntek 08:49

Sashalmi Melinda a Barankovics alapítvány országos pályázatán nyert
Első helyezést ért el a Barankovics István Alapítvány pályázatán Sztereotípiák, előítéletek, diszkrimináció című óravázlatával Sashalmi Melinda, az Ajkai Gimnázium, Technikum, Szakképző Iskola, Általános Iskola, Sportiskola és Kollégium Bánki Donát Intézményegysége tanára, idegen nyelvi munkaközösség vezetője. Az anyagot az alapítvány az  „Így tanítom”   módszertani sorozatának következő kötetében megjelenteti. Sashalmi Melinda már korábban is pályázott, az anyag szintén bekerült a módszertani kiadványba, ezáltal más iskolák pedagógusainak is példát mutat. A zsűri tagjainak értékelése szerint a beadott pályamunka tartalmi és módszertani kidolgozottsága, valamint pedagógiai tudatossága alapján még az idei igen erős mezőnyből is kiemelkedik. Az értékelők egybehangzó véleménye szerint egy kivételes szakmai elhivatottságot és korszerű módszertani kultúrát tükröző dolgozat született. Az anyag témaválasztása a fiatalok társadalmi szerepekre való felkészítését szolgálja.A pályamunka egy kiváló óraterv, mely társadalmilag kiemelten fontos témákat, a diszkrimináció és a sztereotípia problémakörét ágyazza a nyelvoktatás keretei közé.  A szerző kifejezetten fontosnak tartja az ismeretátadáson túlmutató érzékenyítést, az érintett társadalmi problémákon való elgondolkodtatást.A duplaóra pedagógiai tartalma jól illusztrálja, hogyan lehet egy idegen nyelv oktatása során a nyelvi-nyelvtani ismeretek közvetítése mellett társadalmi kérdésekben is érzékenyíteni: olyan problémákra felhívni a figyelmet, melyekkel naponta találkoznak a fiatalok, de létüket természetesnek veszik. A társadalmi felelősséget érző pedagógus tudatosan használja ezeket a lehetőségeket, így történt ez a pályamunkában is. Sashalmi Melindától megtudtuk, hogy a 12. osztályos emelt szintű idegen nyelvi osztály diákjaival angolul tartotta meg a dupla tanórát, amelyen fontos társadalmi kérdésekről beszélgettek. Az egyik téma a fair trade volt, amelyben a diákok arról érveltek angol nyelven, hogy vásárolnának-e olyan terméket, amelyről tudják, hogy annak készítőit kizsákmányolják. Az érettségi előtt álló fiatalok fogékonyak a társadalmi problémákra. Az idegen nyelv tanítása közben érzékenyíteni is lehet őket a társadalmi problémák iránt. 


Forrás: Önkormányzati sajtószolgálat

MTI nonprofit Zrt. 2009  © Minden jog fenntartva.