|
|
TOKAJ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA |
2010. április 2., péntek 10:22 |
Április elsején összeültek Tokajban, a Tokaji Egészségfejlesztő Központ Nonprofit Kft. tulajdonostársai |
|
A napirendre a Járóbeteg Szakrendelő építésének állapota, és az egyéb eddig tett fontos intézkedésekről szóló beszámoló, az Intézmény másik ügyvezetőjének a kinevezése és az alapszabály módosítása volt.
A Tokaji Járóbeteg Szakrendelőnek az a legnagyobb érdekessége, - s e téren egyedülálló az országban -, hogy működési területe a Tokaji Kistérségen kívül átnyúlik a vele szomszédos Szabolcs megye öt településére, élén Rakamaz várossal.
Májer János Polgármester és Kedves Csaba a projektfelelős tájékoztatták az összegyűlteket, hogy az épület túl van a szerkezetkész állapoton és az Ünnepek után elkezdődik a belső burkolatok felhordása, majd az orvos technológiai szerelés. A orvosi műszerek, diagnosztikai eszközök közbeszerzése folyamatban van. Menetközben néhány, az épületen történő módosításra is sor került az Irányító Hatóság tudtával és hozzájárulásával. Egyébként a beszámolóhoz hozzáfűzték, hogy a STRAPI (Irányító Hatóság) a múlt héten teljes körű ellenőrzést tartott, és néhány alaki észrevétel kivételével, elégedettek voltak az adminisztrációval, a kivitelezés előrehaladásával és minőségével.
Mindez idő alatt a városvezetés folyamatosan kereste az együttműködő partnereket, hogy a humáninfrastruktúra területén is szinkronban legyenek az építkezés előrehaladásával. Ugyancsak kitért a városvezetés a betegek logisztikai problémáinak kezelésével, ez utóbbit betegszállító gépjárművek beszerzésével kívánja részben megoldani, a tömegközlekedésen kívül.
Az új intézmény nagy hangsúlyt kíván fordítani a térségi prevencióra, ezért is választotta az „egészségfejlesztő” nevet, ugyanis egy személy egészsége függ adott személytől és az egészségügyi intézmény szakmai elhivatottságától. A vidéki betegek miatt, az OEP által finanszírozott szakorvosi órákat a délelőttre szervezik, de lesznek olyan magánrendelések, amelyek a délutánra korlátozódnak, főleg olyan szakmákban, amely nincs a jelenlegi finanszírozási rendszerben. Az ebből származó bevételek és egy az intézményen belüli gyógyszertár, optikai üzlet, gyógyászati segédeszközök boltja, büfé bérleti bevételei fogják az alulfinanszírozásból eredő hiányt kompenzálni. Mindehhez csatlakozik még a mammográfiai szűrés, és annak kiértékelése, epekő és vesekőtörés, stb.
A hátralévő egészségszervezési és engedélyezési feladatok ellátása egy szakmai ügyvezető munkába állítását igényeli. Ezért a taggyűlés úgy döntött, hogy felveszi azt az ügyvezetőt, aki öt éves megbízással az intézmény vezetését is elfogja látni. Erre a posztra Durda Ágnes Egészségügyi Közgazdászt nevezték ki öt évre. Addig lesz kettős ügyvezetés, amíg a kistérség nem számol el a projekttel az Irányító Hatóság felé, ezért a Kedves Csaba ügyvezetői posztját is megtartották projektzárásig.
A meglévő Felügyelő Bizottságot kibővítették az előző három főről, őt főre. Az előzőek voltak Tokaj város alpolgármestere, Farkas Ernő Rakamaz város polgármestere, Valler József Bodrogkisfalud polgármestere, s az újak Dr. Argay László főorvos, és Virág Zoltánné Taktabáj polgármestere.
A város jogtanácsosa Dr. Barti Béla, az alapító okiratban a szükséges átvezetést megteszi és elküldi az illetékes szervekhez.
Az új járóbeteg szakintézmény – minden bizonnyal – 2010. szeptember elsejével fogadhatja a betegeket.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|